Vant pris for innovativ og engasjerende kundeopplevelse

Den anerkjente prisutdelingen European Business Awards har kåret Clarion Hotel til Norges beste bedrift i kategorien Customer and Marketing Engagement.

Hvert år deler European Business Awards ut priser til de beste bedriftene i Europa. 120.000 bedrifter fra 33 land blir nøye vurdert, og ut fra disse kåres nasjonale vinnere. Clarion Hotel har vunnet prisen for Customer and Marketing Engagement. En kategori som hedrer de som best kan vise at bedriften leverer en innovativ og engasjerende kundeopplevelse. Clarion Hotel har over 4700 ansatte i fire land, Norge, Sverige, Danmark og Finland, og prisen blir mottatt på vegne av alle landene.

– Å vinne nasjonal pris i European Business Awards er en stor prestasjon, og Clarion Hotel har vist seg som en fremragende leder innen sitt felt. Med dette viser Clarion Hotel at de er gode på innovasjon, etikk og at de har suksess på sitt område. Ikke minst at de er en av de beste virksomhetene i Europa. Vi gratulerer, sier Adrian Tripp, administrerende direktør i European Business Awards.

I hotellkjeden er gleden rimeligvis stor.

– Vi er veldig stolte over å vinne denne prisen, som vi ser på som en stor anerkjennelse for den gode jobben som blir gjort av alle i Clarion Hotel. Med fokus på vår visjon om å øke livskvaliteten for både gjester og kolleger gir dette en bekreftelse på at vi er på rett vei. Denne prisen deles med alle i kjeden vår, sier Christen Bagger, senior vice president i Clarion Hotel.

Visjonen er noe som det jobbes iherdig med i hotellkjeden, og derfor har man også to Directors of Passion, som har ansvaret for både gjesters trivsel og de ansattes tilfredshet på jobben. Begge sitter i kjedens ledergruppe.

– Ønsket om å øke livskvaliteten til gjester og kolleger står så sterkt i Clarion Hotel at vi har utnevnt såkalte passion coacher på alle hotellene. Passion coachen har som oppgave å sørge for at visjonen puster og lever på hotellene, og at den ligger til grunn for alt vi gjør. Derfor sitter også disse medarbeiderne i ledergruppen i hotellene. Dette er godt innarbeidet i vår kultur, sier Elisabet Søyland, Director of Passion i Clarion Hotel.

Hotellkjeden er med den nasjonale prisen også nominert til den europeiske kåringen av de beste bedriftene. Den kåringen finner sted i Warszava i desember.

Foto: Elisabet Søyland, Director of Passion i Clarion Hotel Norge. Foto fra Clarion Hotel.